fredag 17 september 2010

Bandtips

Detta blir mitt första inlägg på En liten butik i Mörrums blogg. Och mitt första inlägg här kommer att bli ett tips inlägg. Jag älskar att använda mig av band på mina kort och LO:s.
Men tyvärr så har ju saxarna en förmåga att bli slöa med tiden och brukar banden bli "raggiga" (se bild 1). Och när jag som vanligt spanade runt på Youtube så hittade jag en video av Amy Rysavy eller PrairiePaperandInk som hon heter på Youtube. Där hon beskriver hur hon gör för att undvika detta. Hon använder sig av en tändare och "smälter" kanterna. Det hela verkade verkligen smidigt så jag var ju tvungen att testa och jag blev helnöjd. (se bild 2)



(bild 1)



(bild 2)

Direktlänken till videon:



Det kanske är gamla skåpmat för er men för mig var det nytt och det var väldigt enkelt samt man kan forma kanten lite grann som man vill med. Men tills sist så vill jag dock tillägga att man måste vara som alltid när man har med eld att göra försiktig. Vi vill ju inte att våra älskade pysselsaker samt hem och hus ska brinna ner . :)



2 kommentarer:

NHL sa...

Verkligt fint kort! Tips mottages alltid tacksamt :-)

Tiggy sa...

Så fint kort. :) Smart tips!