onsdag 25 maj 2011

Bordsdekoration till sommardukningen

Jag fick i uppdrag att göra lite på ett tema typ inbjudan, placeringskort och kanske en bordsdekoration....


Vi börjar med borddekorationen... vilket jag funderade länge och väl på men tillslut blev det en korg med blommor.

Började med att fläta en korg.



Jag stoppade i en oasis i en plast påse ( bara för att testa)
mest om man skulle vilja stoppa i riktiga blommor någon gång...


Efter det så klippte jag ett papper som hade vimplar på sig i olika färger.




"Vimplarna" satte jag fast med vanliga knappnålar... så att det täckte oasisen och blev till en bra grund.



Med hjäp av blommor, blomster tråd och andra dekorationer sattes blommorna i korgen.
Jag virade fast tråden på blomman och sedan satte jag ner den i korgen..




Lite glitter på blommorna satte jag också...


Det jag kom att tänka på sedan är att man bör nog lägga något i botten så att den blir tyngre för som det är nu så räcker det att blåsa på den för att den ska tippa eller flytta på sig..

Tack för titten, inom kort visar jag upp mina namnskyltar i samma stil - välkommen tillbaka!

2 kommentarer:

jennie sa...

snygg! o vilken bra idé!

Linda sa...

Vilken härlig idée ulrika!