måndag 25 juli 2011

Ett enkelt grattiskort!

Hej!

Idag visar jag, Terés, ett ganska enkelt grattiskort. Jag fick med ett paket med stickers från Bildmålarna som var så himla söta. Jag använder i stort sätt aldrig stickers så det var ju helt perfekt att börja nu med dessa godingar! Jag gjorde om stickersen till en chipboarddekoration istället för det passade bättre på det här kortet.

Det gör du enkelt själv genom att klistra fast den på en bit chipboard eller tjockare papper och klippa ut sedan. Sen väljer du ju själv om du vill sätta fast med 3-d kuddar eller dubbehäftande tejp... Jag ville att bakgrunden skulle vara vit så jag tejpade henne först på vitt papper, sen ett lager dubbelhäftande och sist på en bit tunn kartong från ett flingpaket. Då blev det precis som jag ville ha det!


Jag har använt en helt vanlig cremefärgad kortbas som jag hade hemma och brun cardstock på det. Den bruna cardstocken fick pryda insidan oxå. För att hålla ihop temat så satte jag en liten söt nalle i ena hörnet och ritade vita stygn runt hela insidan med, precis som på framsidan. De vackra papperna kommer från Cosmo Cricket och det är praktiska 6'x6' block du hittar dem i.


För att få lite liv i kortet så rev jag alla kanter med saxen utan att färga in dem sen. Man får på så sätt en snygg vit ram runt allt som blir en snygg kontrast mot den bruna bakgrunden. Eftersom jag ville att fokuset skulle ligga på flickan så blev det diskreta knappar istället för blommor som dekoration.

Jag hoppas att ni gillar kortet och att ni testar att göra egna chipboard dekorationer om ni inte redan gjort det! Tack för titten och glöm inte att berätta vad ni tyckte...

 Somriga hälsningar från Terés!

Material:

Brun cardstock
Bildmålarna stickers
Cosmo Cricket Circa 1934
Cosmo Cricket Odds and Ends

Övrig Privat

8 kommentarer:

Carolas lilla Vrå sa...

Enkelt men rackarns snyggt :)
Tack för inspirationen!

Anna Ekman sa...

Så läckert! Det var en mycket fin balans på hela upplägget.

Unknown sa...

Jättefint och även ett "enkelt" kort från dig blir så fiiint!!

Linda sa...

Den blev sååå fin!! Gillar färgerna supermycket!

Anneth Strinnholm sa...

Jättesött! Du har verkligen framhävt stickersen på ett bra och snyggt sätt.

Susanne sa...

Kanonfint kort!!!! Stämpeln är ju så juvlig... Kramizar

Annelie sa...

Riktigt riktigt fint!!!

Terés sa...

Tack så jättemycket tjejer för era fina kommentarer! Jag blir så glad...

Kram