måndag 4 juli 2011

Ett lite mera arbetat kort.

Hej Hopp i sommarvärmen!
För några dagar sedan visade jag ett enkelt kort. Nu tar vi och uppgraderar oss en smula, och kostar på lite mera papper, och lite mera tid! Men fortfarande är det enkelt att göra, inga konstigheter alls.


Då var det dags för nästa kort i min serie. Detta kort är lite mera arbetat, men fortfarande enkelt att göra. Även nu är det bara papper, inga dekorationer alls. Det är ändå tjockt och känns mera arbetat. Troligen för attt det är sex lager med papper! Det är väl lika bra attt ta i ordentligt när man ändå håller på att skapa, eller hur?! ;-)
Papper är samma som förra kortet. Pink Paisley Paperpad är det mönstrade. Det är jättefina papper som är lätta att matcha! Så enkelt så! Grunden vit cardstock, så klart.
Sedan har jag gått loss med stansar, dies och cirkelpunch! Jag inkade in en del kanter med fluid Chalk. Snabbtorkande dynor som är superenkla att jobba med. Distresser fungerar ungefär likadant!
Klipp, klipp, stansa, klistra ihop och pang bom så är det klart!


Trevlig sommar!!
Liza

2 kommentarer:

Terés sa...

6 lager!!! Jag får nog ta å lifta lite för å lära mig att använda såååå mycket papper... ;) Fint och somrigt kort!

Kram

Anonym sa...

Så snyggt Liza! :D Cirkeln är pricken över i verkligen!