torsdag 17 november 2011

Tre traditionella julkort

Hej! Idag tänkte jag visa tre riktigt traditionella julkort. Jag är inte så förtjust i otraditionella julpapper (ni vet, såna som går i rosa eller mintgrönt eller andra ickejuliga färger) utan vill gärna frossa i rött, grönt, brunt och guld så mycket det bara går. Här har jag verkligen fått mitt lystmäte!

Först ut är ett vanligt 14 x 14-kort med magnoliatomte och 3D-gran. Finns det intresse för en beskrivning på hur man gör granen så hör gärna av er så fixar jag det. :-)

Insidan är också dekorerad förstås, med mönsterpapper, kantstans och band.

Julkort nummer två har en lite annorlunda vikning där man stänger kortet med photo turns.

Insidan är stämplad och glittrad med guldstickles.

Kort nummer tre gick snabbt att göra för där använde jag färdiga tags från Reprint, redo att klippa ut! Det beige bakgrundspapperet är dock stämplat och embossat och ingnuggat med distresser - jag måste alltid kladda till det på nåt sätt. :-)

Kunde inte låta bli att använda Crackle Accents på några detaljer också...

Insidan, också enkel men ganska söt.

Material från shoppen:

Kort 1
Mönsterpapper - Emperor från Primas kollektion Printery; Ornamental från MME; Reindeer Fly från MME
Dekorationer - mörkgrönt band med swirl; dekorpärlor vintage

Kort 2
Mönsterpapper - Christmas Cards från Fancy Pants; Old St Nick från MME
Dekorationer - Dew Straw från YouDo; Snow Drops från Prima; Fairytale Rose från Prima; spetsen Cynthia från Prima

Kort 3
Mönsterpapper - Tomtetags från Reprint; Christmas Cards från Fancy Pants; Ornaments från MME (den rödrutiga baksidan)
Dekorationer - Vita hjärtformade clips; mörkgrönt band med swirl


Tack för titten! I morgon visar jag hur man gör otraditionella julkort i Lillnettan-stil. :-)

Anneth/Lillnettan

6 kommentarer:

Josefine Skapar sa...

sååå fina :)

Anonym sa...

Jättefina så underbart juliga. Kan du inte lägga ut beskrivningen på granen så alla kan få tillgång til den?

Susanne sa...

Vilka fina kort du gjort... gillar dem allihopa!!!! Kramizar Susanne

Lisa sa...

Supersnygga kort!! :)

Anneth Strinnholm sa...

Tack tack! 6 december fanns en lucka i vårt bloggschema så då visar jag hur man viker granar. :-)

En liten butik sa...

Superfina! ser fram emot vikningstutorial!