fredag 17 februari 2012

Tre snabba på 30 minuter!

Ibland har man ont om tid, eller som jag, ont om inspiration. Ni vet när allt man gör ser ut som skräp och man fyller papperskorgen med allehanda alster. Såna där alster som man inte gärna visar omvärlden. 
Då gör jag nåt helt nytt. 

Jag fick tips för ett tag sedan om att göra tre olika (?)kort med ett ark cardstock i stl 12x12. Jag scrappar ju enkelt så här är mitt resultat.


Enkelt! Jag har använt ett vitt cardstock som bas. Jag skar ett i 15x30, ett i 10x20 och det som blev kvar blev ytterligare ett litet kort. Sedan har jag använt ett halvt mönstrat papper, My minds eye, Holly Jolly, Old St. Nick som mönsterpapper.


Jag skar till lite mera vit cardstock, ritade med en tunn brun penna runt alla ramar, klistrade fast olika blommor och blad och satte fast titel. Stansade ut lite fjärilar som jag blingade till lite med. Så klart. ;-)  Glöm för all del inte glitterlim, det pimpar upp varje alster lite lagom så där. 30 minuter tog det allt som allt. Helt ok!





Det var allt från mig idag! :)

3 kommentarer:

Lotta sa...

Undrar om jag någonsin kommer att kunna göra något så snyggt på så kort tid. Mina alster måste få ligga och värka lite innan jag vet hur jag ska göra. Men det kanske ska vara en utmaning till mig själv framöver - att skapa under tidspress!! :)

linaliten sa...

Snyggt Lisa! Härligt att det lossnat lite i skapandet och att inspirationen börjar komma tillbaka! :)

Tigerblomma sa...

Jättesnygga! Beundransvärt att få till det på 30 min. Skulle jag aldrig fixa.