lördag 12 maj 2012

Återvinning - ett album

Jag har länge sneglat på en av mina gamla ringpärmar och nu har jag fullföljt min tanke. Pärmen har ändrat format och färg, samt fått ett härligt innehåll. Här visar jag hur förvandligen gick till.

Jag skar bort kanterna för att de skulle passa papperna. Jag gjorde även en vikt kant.

De flesta av papperna är 6*8 tum, några andra är lite mindre, 4*6 tum och några gjorde jag i tagform. De mönstrade papperna kommer från Quick Quotes.

Hela albumet kläddes i mönstrat papper, först insidan med detta MMEpapper och sedan utsida med detta Websters Pagepapper. Det gick åt två papper av vardera, men just dessa hittar du på rean. Kanterna är chalkade med en chalk från Ingvild Bolme. 

Mitten målade jag med akrylfärg. Här ser ni även att jag vek in en del av framsidans papper. Här ser du en chip tile från Tattered Angel, infärgad med distress inks.

Tagen är först målad med lite Glimmer Glam och sedan distressad med Spiced Marmalade och chalkad, samt stämplad med Ingvilds gröna chalk Garden Grass. Stämpeln kommer från Reprint och banden kommer från You Do.

/Inspiratör Ami

3 kommentarer:

linaliten sa...

Läckert! Det går inte att gissa hur den såg ut från början när man ser slutresultatet! :)

Helen sa...

Vilken toppenidé! Den ska kommas ihåg!

Zima sa...

Snyggt! En sån där gammal pärm som man fick i skolan har väl nästan alla hemma - tänk va snygg den kan bli! Tack för tipset och inspirationen!