måndag 23 juli 2012

Mixed Media Påse

Ja, vad ÄR Mixed Media egentligen? Precis som det låter..en massa blandade tekniker. Collage, acryl, skiss, måla, stämpla, tyg..vad du kan och vill ha med helt enkelt. Passar mig perfekt! Jag har tagit en vit papperspåse och pimpat den, så här såg den ut från början:

Inte så upphetsande men det blir bättre....

Jag stämplade ena sidan av påsen med favvostämpeln från You-Do och på den andra sprayade jag med Glimmer Mist- Turqouise över en stencil och fyllde i cirklarna med Glimmer Glam. Jag har också textat och doodlat med vattenfast, svart penna (Zig-writer) som inte fäller. Det är viktigt när man jobbar med lager på lager. För att få lite textur blandade jag acrylfärg med Glossy Accent, då blev de röda cirklarna glassiga och upphöjda. Jag stämplade också med en napp till en nappflaska som en av hundarna hittade ute;-) 

Ni ser de svart breda ringarna efter nappen. Efter stämplandet lade jag på ett tunt lager gesso innan jag klistrade på alla utklippta, ritade detaljer.

Här ser ni nappflaskestämpeln i svart och turkos

Sedan har jag använt acrylfärg att måla blommor mm som jag ritat och sedan klippt ut och klistrat på. 

Jag använder mig av ett skisspapper som är lite tjockare och som tål att man målar på det. Jag älskar acrylfärg! Torkar snabbt och man kan få det hur tjockt eller tunt man vill:-) Jag klistrar fast detaljerna med Medium Matte (en sorts matt genomskinligt lim), det här från Ranger fungerar också bra. Jag använder inte Mod Podge för ibland fäller det och blandar färgerna. 








Vem som skall få påsen??? Ingen aning....

Embellish Life//Marja

4 kommentarer:

SusanLotus sa...

Vilken härligt konstnärlig påse! :)
Ha en toppen vecka!

Anna Ekman sa...

Så läckert!

linaliten sa...

Superläckert! Det riktigt syns så kul du har haft! :)

Jok_96 sa...

Tack så jätte mycket för härligt tips, dem blev så läckra dina påsar.

Kram Johanna.