söndag 2 september 2012

Ying och Yang

var min inspiration till dessa små påskort. Tog små påsar som jag målade med akrylfärg, vit respektive svart. Men sedan på vägen kände jag att jag ville använda lite färg....
Klädde in påsarna i de fina pappret från Jenni Bowlin och tycker att lite washitejp passar utmärkt detta pappret.
Hade inga blommor som passade i färgen, så med lite svart akrylfärg löste jag det problemet. Träbokstäver med stickles på. De här fina slipade halvpärlorna gjorde sig perfekt till färgerna. Tagen som man kan dra upp ur påsen kommer från Graphic45 förpackningen som kommer med de fina textbanden som jag upptäckte att de tagit slut i shoppen.  Har använt de prisvärda diesen från Cheery Lynn när jag stansade ut lilla textrutan.
 
Här ser du baksidan av kortet och tagen. Lite mer plats att skriva på.
 På den vita tagen så kunde jag inte låta bli att stämpla på tagen med de fina stämpeln från YouDo. Stansat ut en doilie, träbokstäver och lite svagt målade blommor.
 
 
 . Här har jag på baksidan använt en kantstans från Artemio. Just denna jag visar har tagit slut, men kika hur söt är inte denna stans?  Avslutade med lite papperssnöre på toppen ;)
 Tack för titten, Kram Katja

Inga kommentarer: