söndag 16 december 2012

Dagar i julboken


Söndag och dags för en titt igen! Vad har hänt sen sist??? Den här boken är en sorts dagbok över dagarna i december, ända fram till jul:
Den 7e fick jag en underbar julhälsning från min moster. Två hattar från 18800-talet som min mormorsmor haft och burit. Handgjorda av en modist i Köpenhamn. Jag har använt papper och jounalingkort från Lily Bee och stämplar med små stjärnor från You Do.
Den 8e var jag på instruktörsutbildning i Rallylydnad, en hundsport man kan tävla i.
Papper och chipboard från Echo Park, stämpel från You Do.
Den blå färgen är grusfärg blandad med acrylfärg.

Den 9e var det andra advent och jag köpte en jättefin adventsljusstake som såg ut som en svamp. Passade perfekt i köket. Vi var hos Emma och fikade med henne och hennes pojkvän. När vi skulle hem var det snöstorm och jag övningskörde. Yey!!
Den 10e kom första leveransen med leksaker som jag skall sälja på min hundskola. Skoj!! Massor av fina färger men mest rosa och turkosa saker - förstås!!
Papper från Echo Park, egna stickers, band och knappar. Jag har stämplat med nappen från en nappflaska och stämplar från You Do.
Den 11e var en tråkig dag, vi fick åka akut till Blå Stjärnans Djursjukhus eftersom båda hundarna fått rävskabb. Både dyrt och tråkigt. Den 12e fick jag en underbar svart och glittrig stickad klänning av min Darling, perfekt till jul. Här har jag använt en stencil från Dylusions och papper från Echo Park. Övrigt material är eget.



Den 13e var det sol och snö och hundarna fick leka jaktlek tillsammans för första gången på 8 månader. Polly gjorde en diskbråcksoperation i maj och går fortfarande på rehabilitering.
Den 14 var en sida med eftertanke, om att det är skönt att vi inte har en massa julklappar i år utan bara köper en second hand-klapp till en utvald person.
Papper från Lily Bee och stämpel från You Do.

Allt material utom mitt eget hittar ni i butiken!
Embellish Life/Marja





Inga kommentarer: