onsdag 12 december 2012

Triss i granar

Hej på er!
Idag är det dax för mitt första blogginlägg hos ELB, spännande! En härligt välfylld låda landade hos mej tillsammans med en massa glada uppdrag från Ĺotta så det här kommer att bli kul =)
Ett av mina uppdrag är olika kortformer så idag blir det granar för hela slanten!

Först en blå gran med de goa snögubbarna från Bildmålarna. Pappret från LilybeeDesign har fått små blå Liquid Pearls-prickar i de röda blommorna. Ytterkanterna har jag ruggat upp med en Edgescraper, en finurlig liten manick som jag använder massor! Sist har jag lagt glitterlim på ytterkanterna.
Girlangerna är Paper Ribbons omlindade med en tunn silvertråd. Jag gillar att det ger lite höjd på kortet.
Den prickiga stjärnan kommer från ett urhärligt block från Glitz. Visst är det superbra med 6"-papper!


Så här blev insidan. Jag har använt framsidan på det blommiga pappret. Bokstavsstickers är kul! Dessa kommer från Glitz: Teeny Alphas.


Att färga in ett stämpelmotiv som jag gjort är lätt! Stämpla på nåt skräp-papper o klipp ut några mm utanför ytterlinjen. Schablonen färgade jag in med Distress Ink o en BlendingTool. Sist stämplade jag själva motivet med en något mörkare nyans. Just denna dynan finns inte i butiken, men en massa andra snygga färger!

Triss i granar lovade jag ju, orkar ni fler bilder?

Papper från LillybeeDesign: Christmas Cheer Raindeer Games, fram o baksida + Christmas Cheer Peppermint, baksida.
Band: Artemio bomullsband green, You do Ribbon Lace creme. Jag sydde en rynktråd i spetskanten innan jag limmade för att få en jämn rynkning.

Sista granen kommer här:

Det gröna pappret kommer från ett 6"-block fullt med ursnygga papper om du frågar mej =) Echo Park: Everyday Eclectic. Det röda är samma som första granen.
Här har jag klippt bort flaskan snögubbarna lutade sig mot o färglagt med flytande distresser och pensel. Lite pillrigt men kul!
Noterna hittar du här: YouDo Background Shabby. Jag klippte loss en notrad så jag kunde kröka den när jag stämplade. Det går finfint att montera ihop den igen på ett akrylblock när jag vill ha alla tre notrader samtidigt!

Nu är mitt första och jättelånga inlägg slut. Hoppas du hittar nåt som ger dej nya idéer!




2 kommentarer:

En liten butik sa...

Vilka härliga granar! Gillar den sista med sömniga snögubbarna! //Lotta

Anonym sa...

Superfina granar!!! Kramar från svägerskan