måndag 28 januari 2013

Ja må hon leva uti HUNDrade år!

Hej på er!
Kusin Anna fyller 18 år och till helgen ska hon firas med paket och skönsång (det är åtminstone så vi kallar det...=)

Ett kort från mej blir det också så klart! Jag har gjort ett lite vintage-inspirerat kort i bruna toner och infärgade kanter. Huvudmotivet är den roliga skylthunden från Whimsy Stamps. Färglagt har jag gjort med Copics.
Blommorna är från ett 6-pack från Prima som tagit slut i butiken men en massa nytt är på väg in! Spets och halvpärlor är från YouDo.


Här kan du kolla in den härliga vovven lite närmare!



Alla fina papper kommer från Glitz, ett 6"-block som heter Hello Friend. Blocket är slutsålt men några av dem finns som 12", sök på Glitz i butiken.


Den fina texten kommer från Bildmålarna, "Det är din dag idag".
Här syns det hur vikningen fungerar. Den är superenkel men rätt effektfull tycker jag.


Själva stängningsmekanismen fick jag klura lite på innan jag kom på nåt som funkade. Jag stansade helt enkelt ut en cirkel o fäste den med en öljett. Det blir tillräckligt fast för att låsa ett lite tunnare snöre. 

Provade först med magnettejp men det var inte tillräckligt starkt. Knytband gick också bort eftersom det var lite ont om plats. Men denna varienten gillar jag så den får det bli fler gånger!

Glada hälsningar, Monica =)








1 kommentar:

En liten butik sa...

jättefint kort och snyggt färgval, gillar jag! //Lotta