lördag 2 februari 2013

Clean and Simple-kort med en liten giraff!

Idag blir det clean&simple! För er som inte vet vad det är så betyder det att man håller kortet ganska rent från dekorationer. Det behöver dock inte betyda att kortet blir platt och tråkigt. För mig som är galen i blommor och dekorationer så är den här stilen väldigt svår men jag har gjort ett seriöst försök :-D


Här är en närbild på motivet. För mig kräver Clean&Simple eller C&S ett väldigt välmålat motiv så jag har duttat som bara den med detta för att få till alla skuggor. Jag har använt distress markers när jag färglagt.


Här kommer en bild lite från sidan. Jag har monterat mitt motiv på 3D-kuddar för att få lite djup i kortet. Även de små prickarna jag gjort med orange Liquid Pearl ger kortet lite djup.



Materiallista
Papper: Lily Bee Christmas Cheer Raindeer Games.



Inga kommentarer: