söndag 25 augusti 2013

Fly me to the moon

Jag hade inte heller testat det här med ATC förut, men någon gång ska ju vara den första. För att inte krångla till det mer än nödvändigt valde jag att hålla mina kort enkla, men färgglada i sann Lina-stil. Jag har inget annat än kärlek på hjärnan för tillfället, så därför bjuder jag på en strof från en underbar sång av Frank Sinatra.

Jag inspirerades av Ami och valde att skära ner två Prima tags för att på så vis helt gratis få en fin bakgrund utan att behöva anstränga mig. Korten fick rundade hörn och färgades in med distressdynorna Picked RasberryPeacock feathers och Mustard Seed. En del av bakgrunden har sedan stämplats med stjärnorna från YouDo Background Playful.

Fjädern har jag ritat för hand, klippt ut och använt som mall på papper från Glitz Uncharted Waters pad 8x8. Korten har till sist fått på sig lite glitter från Stampenous, det silverfärgade verkar dock tyvärr vara slut i butiken.



Oavsett om mina kort får dig att känna att tyngden på dina axlar lättar lite när du nynnar på en vacker kärlekssång eller får dig att plocka fram färg och leka en stund så hoppas jag att jag lyckats inspirera dig lite. Ha en skön söndag!