lördag 5 oktober 2013

Avdammat glitterknep!

Hej på er!
Hos mej har julkortsverkstán så smått börjat igen. Då det damp ner en burk med härligt lösglitter hos mej fick jag anledning att damma av ett av de första dekorationsknepen jag lärde mej: dubbelhäftande tejp + glitter = kärlek!

Här har jag stämplat upp vackra julkulor  och tejpat med smala dubbelhäftande tejp. Den ena tejpen fick en snedklippt avslutning.

Ett vikt skyddspapper under o sen massor av vackert kopparfärgat glitter!!! För att få extra bra vidhäftning trycker jag fast glittret innan jag  skakar av överflödet o häller tillbaks i burken.

Så här blev mitt färdiga motiv. Bara att gå loss o skapa resten av julkortet!

Mitt färdiga kort har fått en text med hög mysfaktor monterad på 3D-kuddar och med halvpärlor i hörnen, några stjärnor, en kakserviett, lite snöre och vackert bakgrundspapper.

En närbild på det härliga glittret! Lite av allt gnistrande syns åtminstone =)

Härlig helg från mej till dej!!
Monica =)


3 kommentarer:

En liten butik sa...

Jisses vad fint det blev!! //Lotta

Gittans Pysselsida sa...

Jag håller med föregående...det blev jättefint....det ska jag testa!
Kram

Cardlotta sa...

Oh vad fint! Det måste jag prova!!!