söndag 24 november 2013

Embossing enamel

Idag vill jag visa embossing enamel från Stampendous, en riktigt läcker produkt som du kanske inte visste att du behövde. Igår visade jag upp embossing enamel på en liten scrapträff och det blev verkligen en wow-effekt.

Hur använder man då embossing enamel? Jo, du häller ut det över ett papper och värmer underifrån med en embossingfön tills det smält. Eftersom att jag ville embossa några chipboardfigurer valde jag att gnugga in hela chipboarden med en embossingdyna och sedan hälla över embossing enamel och fönade motivet uppifrån, mycket försiktigt. Visst blåste en del av pulvret iväg, men det mesta stannade kvar. Men jag uppmanar till en viss försiktighet.

Embossing enamel finns här och just nu kan du köpa ett kitt med embossing enamel och andra roliga produkter till ett pangpris. Kitten hittar du här.

Jag har använt embossing enamel Shabby Pink på stjärnan och embossing enamel och fragments från kittet Encrusted Jewell Kitt Blue på blomman.






Nu när ni sett detta, kanske ni kan tänka er hur läckert detta stämpelmotiv, Winter Birds från Stampendous, skulle vara tillsammans med ett grönt och ett vitt embossing enamel på grenarna? Det skulle bli ett superenkelt, snabbt och snyggt julkort.


/Ami

1 kommentar:

En liten butik sa...

Sååå fint - jag är en stampendousmissbrukare och det är sällan jag gör något utan de dekorativa "prickarna"