måndag 17 februari 2014

Är det sommar snart....

Hejsan,

Jag tycker om vinter men då får det gärna vara riktig vinter med mycket snö så man kan ut och åka skidor och pulka, få röda blossande kinder och dricka varm choklad. Här i trakten av Linköping lyser solen vackert, åkrarna börjar bli gröna och fåglarna kvittrar. Det känns nästan som om våren är på väg...

Med dessa vårkänslor blev jag sugen på att skapa något i ljusa färger och det fick bli en layout glass....

Jag började med att använda ett fint mönstrat papper i rosa som heter At First Blush. Detta papper är just nu på rea - så passa på!

Klicka här för mer information om produkten
Jag skar av det så att det blev A4 storlek. Jag gillar att scrappa detta format. Remsan som blev över vände jag på använde alltså baksidan på min layout. Gillar papper som man kan kombinera på detta sätt. 

Sedan tog jag ett papper ur Pappersblocket från Fancy Pants heter Wonderful Day, tror att det tyvärr är slut i shoppen men det finns ett annat fint block av samma märke som man också skulle kunna använda. Det heter Parkbench.

Jag har satt både foto och det ena mönsterpapperet på vit cardstock. Jag har använt svart enamel embossing pulver för att skapa ytterliggare lite fokus åt fotot. Jag har också chalkat med svart stämpeldyna runt alla kanter.

Bredvid blomman har jag använt en jättestor turkos Rhinestone från ett paket från Glitz som heter Love you madly. Så söta. Dessa kommer ni snart få se mer av. Fin fjäril i vitt papper fick också flyga över layouten.


De gula prickarna och de gula "vimplarna" är utklippta ur papper ur Fancy Pants blocket. Prickarna har jag satt på 3d kuddar för att skapa lite höjd på layouten.




Blommor har jag använt eftersom de ger layouten en känsla av sommar. Jag har använt vita blossom blommor och sedan de turkosa ur ett paket från Prima som heter Wishes & Dreams. Dessa blommor är också på rea och så fina.  Jag har också använt de underbara små bokstäverna av trä. De blir urläckra på kort och layouter tycker jag. Gillar dessutom att de inte är helt platta.



Så här blev layouten i sin helhet:


Hoppas nu att ni får en riktigt härlig scrappvecka!

Nick


1 kommentar:

Sinikka sa...

Otroligt fint. gillar formatet du har använd och kanon blev det med svart embossing (y)