onsdag 12 mars 2014

Be the change


Jag älskar dessa chipboardramar från My Minds Eye, de är fina på alla typer av projekt. Jag har gjort en tag eftersom vi har temavecka med tags denna vecka. När jag gör tags är det nästan alltid för att jag vill testa nya tekniker. Det är en perfekt liten yta att testa på och blir det bra så pyntar jag den, annars slänger jag den och testar igen tills jag får det rätt. 


Jag stansade ut min tag med en die och använde akvarellpapper för jag ville prova ett nytt sätt att färga in bakgrunden. Först embossade jag bakgrunden med vitt, sen sprayade jag tagen med rätt mycket vatten och så duttade jag på färg från mina distressdynor med en stor pensel för att få en snygg effekt. Nu har jag visst täckt över den fina effekten för det var så roligt att pynta ramen. Stämplarna är privata, de är embossade på vellum så att lite av den färgglada bakgrunden kan anas bakom.

Material:
Nejlikor (här finns rosa, de vita dyker upp i shopen)
Stämplar (privata)
vellum
div snören jag hade i gömmorna

2 kommentarer:

Sinikka sa...

En underbar tag...kanon fint med guldet

NickScrapShack sa...

Superfin. Tokgillar bakgrunden!