fredag 14 mars 2014

Bokmärkes-kort

Vi fortsätter vår TAG vecka här på En Liten Butik. Idag ska jag visa er hur man kan göra ett kort med en tag som man kan riva bort och sedan använda som bokmärke. Dessa kort passar förstås utmärkt att ge bort i present ihop med en bra bok....




1. Börja med att skära till ett halvt cardstock i valfri färg.
2. Biga kortet vid 5 tum och 10 tum.
3. Den smalaste biten klipper man av hörnen på och ev kortar av lite så att det liknar toppen på en tag.


4. Sy med symaskin utan tråd i den bigade linjen mellan tagen och kortet. Då får man en rad med hål som gör att mottagaren sen kan riva bort tagen och använda den som bokmärke.


5. Dekorera kortet som du behagar.

Så här dekorerade jag mitt kort:


Till framsidan och innuti har jag använt tre olika papper ur pappersblocket Lost & Found Antique från MME. Jag har också använt enamel dots från samma serie.

 På framsidan och på tagen har jag embossat med Aged Silver Embossing enamel. Klistrat fast teal colour and teal micra fragment .

Jag har också använt snygg washi tejp på några ställen.


Så här ser kortet ut om man fäller ut bokmärket.


Riv av bokmärket och använd.



Trevlig Helg önskar jag nu alla!

Hoppas alla får en toppen helg i Stockholm eller hemma.
Häng med på snabbtävlingen!

Nick

1 kommentar:

Hozzan sa...

Tack för tipset så himla smart!