torsdag 6 mars 2014

The best place is with you.....

Idag visar jag en enkel layout. Jag har använt ett mönstrat papper från Scrap Fab, brun cardstock och ett stort journaling kort ur ett färdigt kitt med både journalingkort, wood veneers, några blommor, en brad, washi tape, några stora rhinestones och till sist några enamal dots.


Jag började med att lägga ihop två fotografier och mätte sedan på journaling kortet så att det tillsammans med fotografierna skulle bilda en rektangel. Sedan skar jag isär journalingkortet och monterade allt på ett brunt cardstock. Detta klistrade jag sedan fast på mönsterpapperet. Vid fotografierna tejpade jag en remsa med washi tape (tror tyvärr att just denna tejp är slut i affären men det finns många andra fina!).


I nederkanten av mönsterpapperet tejpade jag också en remsa med washi tejp och sedan klistrade jag fast den remsa med text som fanns på journalingkortet.



Här ser ni hur jag använt blommor, brad, de stora rhinestones stenarna samt enamel dots.


Titeln skapade jag genom att stansa ut bokstäver ur svart cardstock. Sedan hade jag på ett lager med glosssy accent. När de torkat blir de så här glansiga och fina. Ser nästan ut som thickers som man kan köpa.

Nu hoppas jag att ni får en trevlig torsdag
Nick


3 kommentarer:

En liten butik sa...

Oh så fin - gillar pappret och resten såklart :)

Sinikka sa...

Jätte fint. Stor gillar enamal dots. så dom hamnar på min vill ha lista

NickScrapShack sa...

De är verkligen superfina!