tisdag 8 april 2014

Love this

Jag fick direkt ett favoritpapper när jag packade upp DT-kittet. I kartongen låg det här underbara papperet från FabScrap, det heter Peacock Magic 2 och jag håller med det är helt magiskt!



Jag bestämde mig för att göra en layout om mig själv för ovanlighetens skull. Kortet är visserligen några år gammalt men det är verkligen en favoritbild av mig själv. Så här blev det färdiga resultatet:






1. Skär bort drygt 1 cm på två sidor på det mönstrade papperet. (Jag skar bort på sidan längst upp och till vänster.)
2. Chalka med svart dyna runt kanten och klistra fast i mitten av ett vitt cardstock.
3. Stansa ut någon typ av bård i vitt cardstock (jag har stansat ut fjärilsbården) och fäst längst ned och uppe i högra hörnet. Sy med vit tråd runt hela det mönstrade papperet.


 4. Sätt fäst ditt fotografi på svart cardstock och skär så det blir en tunn ram runt kortet. Fäst sedan detta på vitt cardstock och skär så det blir en bredare ram runt om. Eventuellt runda av hörnen. Använd en bit washi tejp över ena hörnet.
5. Dela två journaling kort och sätt fast bakom fotografiet. 


6. Stämpla och embossa med vitt embossingpulver under fotografiet.
7. Klistra fast blommor, Pearl Daisys, och dutta ut några gröna pärlor med Liquid Pearl Peacock.
8. Klistra fast titel, ex Ny Frisyr.


9. Skriv text, häfta några gånger. Till sist klistrade fast några fjärilar ur en liten spillbit från ett av journaling korten.


Hoppas nu att ni skaffar er en underbar tisdag
Inspiratör Nick

Inga kommentarer: