måndag 28 april 2014

Mixed Media LO

Under scrap and pearl mässan höll Katja, Mezzanotte, en workshop om masker, mist och medium. Eftersom jag själv inte kunde delta så har jag gjort ett tappert försök att göra något liknande. Om du vill veta hur Katja gör så kolla in morgondagens blogginlägg då får du veta mer...

Här kommer ett gäng bilder på min LO, hur kul som helst, testa själv!

Mist, mod podge, masker, pearlX mist (hemmagjord) och sen lite stämplar i en salig blandning.





Smycket har jag fyndat när det var 70% rabatt :)  
(tyvärr hamnade bilden lite snett men men)


Jag älskar Unity Stamps stämplar och här har jag använt denna, snygg till LO:s och kort. En kedja hittade jag i mina gömmor och gjorde vimplar av washi tape.

Blommorna är målade med PearlEX. För att få den att fästa ordentligt så tar jag fyra delar PearlEX och en del Gum Arabic, blandar, sen droppar jag ett par droppar vatten i blandningen.

 Hoppas ni får kul!

Tack för titten, tala gärna om vad du gillar!

//Lotta







Inga kommentarer: