torsdag 26 juni 2014

Liten sommaruppskattning!

Hej där!

Sommar är fika o njutning för mej så varför inte ge bort en liten tekanna med nåt gott i när man fikar hos vänner?
Två små tekannor har jag gjort, den ena fylld med choklad o den andra med tepåsar helt enkelt.


En stansad blomma i finfint papper, lite prickigt ihopknycklat presentpapper o en fin knapp med twine fick bli min dekoration.
Den har fått sällskap med två chipboardvimplar. De är båda grundade lite slarvigt med Gesso. Den ena fick stickers o den andra rosa glitter ditlimmat med 3D-lack.
Fina hjärtat kommer från ett dekopaket liknande det här. Så användbart!

En liten låda med fyra smarriga chokladpraliner passar perfekt i den lilla tekannan!

Kanna nr 2 har en CS-bas o själva kannan kommer från ett finfint 6" pappersblock. En stansad swirl, en liten Sticky Note upplimmad på pizzakartong med min egen stämpel fick bli dekorationen här. På min sticky note har jag häftat bomullsband och en halvpärla.

Tepåsarna på plats! Jag tog några som fanns hemma men vill man imponera lite extra finns det urfina att köpa med små visdomsord på den lilla lappen i änden av "doppsnöret".
(nån som vet nåt bra ord för en sån liten lapp? =)

Den fina mallen har jag hittat hos en tysktalande tjej som heter Miri.

Soliga hälsningar,


Inga kommentarer: