fredag 11 juli 2014

Ett embossat kort

Hej i värmen! Idag tänkte jag visa er ett kort med mycket embossing på. Kanske inte det bästa att ge sig på i den här värmen men vad gör man inte när idéerna kommer!

Jag började först med att embossa den här fina textstämpeln med ett genomskinligt embossing pulver från Stampendeous som verkar vara slut nu men ett vitt liknande kan du hitta här, på ett akvarellpapper. Sen gnodde jag in två distressfärger  ( picked rasberry och Spiced marmelade ) med mitt distress verktyg över hela pappret. När färgerna hade torkat ordentligt embossade jag cirklarna med det här fina embossing enameln. När man använder embossing enamel ska man värma med embossingfön underifrån för annars flyger pulvret överallt:) Ett annat tips när man embossar är att låta fönen bli riktigt varm innan man börjar embossa så klarar sig pappret bättre. Men ibland blir pappret böjt ändå som mitt blev och då kan man använda dessa häftkuddar för att fästa pappret mot kortbasen, så blir det mycket rakare.



 Embossing enameln skiftar så fint i grönt och guld!


Ha en fortsatt bra dag!  //Cissi

1 kommentar:

En liten butik sa...

Tycker om stämpeln och så fint kort det blev!!