onsdag 23 juli 2014

Härligt gult med Fancy Pants

Såhär mitt i veckan kommer här en härligt solgul Lo från mig. Serien Nautical från Fancy Pants innehåller papper i traditionellt marina blått och rött men även andra lite mer överraskande färgklickar, som de här gula papperna som jag använt.

 
 
Både det gula bakgrundspapperet och det chevron-mönstrade papperet är från den Nautical-serien. Det prickiga papperet är från Simple Stories och det gråa från American Craft. Så valde jag att plocka in vitt cardstock för att skilja de olika lagerna åt.
 
Saxen är mitt älsklingsverktyg och jag använder ofta papper till att göra egna dekorationer, här har jag klippt till egna vimplar som jag hängt upp i ett twine.


Känner ni igen bokstäverna? Den här gången har jag klätt dem i papper genom att limma fast dem och sedan klippa ut dem. Jag har använt en liten fil för att snygga till kanterna. I övrigt har jag använt en hel del klistermärken från KaiserCraft, halvpärlor från YouDo , sedan har jag även stänkt lite vit akrylfärg på bakgrunden.

Ha en bra dag! Kram Susanne/Susny
 

4 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Super fint!!! Underbart med GULT :) Man blev glad av den :) Tack för inspirationen !!! Anna

Monica =) sa...

Härligt solgul LO! Snygg detalj att klä bokstäverna o dina vimplar är urfina.
Kram Monica

NickScrapShack sa...

Jättefin! Älskar gult och orange när jag scrappar. Bokstäverna blev superfina!

En liten butik sa...

Jag tycker så mycket om vimplar och du har fått över mig på de "gulas" sida :)