söndag 6 juli 2014

Mixed Media - Lo

Hej igen! Idag tänkte jag visa er en layout där jag har lekt med både det ena och det andra, väldigt mixed media. För mig innebär Mixed Media att man går "all-in" när det gäller kombinationen färg-teknik-papper.

För att vara ärlig med er är det inte ofta ni ser mig göra sådana här alster, kan vara så att det ligger en liten utmaning bakom ;) Vanligtvis har jag alldeles för dåligt tålamod just när det kommer till torktider och kladd i allmänhet, även fast det är skitkul och Lo'en blir något alldeles extra.


Här har jag först gått på med Gesso, både med en palettkniv och med hjälp av en stencil. Efter torktid tog jag fram mina akrylfärger och målade en bas innan jag gick på med mist. Som avslutning embossade jag även med ett läckert embossingpulver från Stampendous.



Jag använde mig sedan av en massa smårutor av mönsterpapper från de härliga Paper Padsen från Simple Stories och American Craft och gick även på med både stickers och washitape innan jag återigen målade lite slarvigt med akrylfärg för att få ihop alla delar till en helhet. Det sista jag gjorde innan jag satt dit fotografiet var att droppa distressfärg utblandat med vatten som fick rinna ner över hela Lo'en.

Avslutningsvis satt jag fast fotografi, några cherryblossom, halvpärlor och en flair från Prima samt bokstäverna som fått en egen behandling av färg, mist och lack.

2 kommentarer:

cissi sa...

Det blev jättesnyggt, så snygg att man tror du alltid håller på med detta

En liten butik sa...

Åh så fin - underbara färger!