lördag 11 oktober 2014

Ljusstakar

Här kommer lite inspiration till månadens tävling som du kan läsa mer om i detta inlägg. Färgerna du ska använda dig av är Turkos - Vit - Kraft. I detta sammanhang får den trärena spjälan symbolisera färgen Kraft.

Jag har fått testa Viva Chalky Vintage Look paint och färgen jag använt heter Aqua. Jag gillar att den torkar snabbt och var lätt att måla med. Fick massor med idéer på olika saker jag tänker måla om i denna färg. Slipar man mellan lagren så får man en mer vintage look.
Till de vita partierna har jag använt Gesso och jag använde lite kopparfärg för att matcha ljushållaren.
Träbitarna är överblivna spjälor till vårt loftstaket. Den som spar den har ;)

Ha det bra!
//Tesa

3 kommentarer:

Monica sa...

Fint det blev, härliga färger!!
Kram Monica

En liten butik sa...

Jisses så fiffigt!

Tesa sa...

Blir så glad över era ord❤
Kram Tesa