tisdag 11 november 2014

Ett enkelt kort

God tisdag på er i höstmörkret! Idag bjuder jag er på ett enkelt kort som jag lekte fram i söndags.

Jag utgick från spillbitar som låg kvar på mitt pysselbord från en tidigare projekt. Det är bra att de kommer till användning de där spillbitarna för erkänn att du liksom jag samlat på dig en rätt så stor hög...


För att få lite mer struktur i kortet lekte jag med lite gesso och distresser med hjälp av en stencil, både direkt på kortbasen men även ovanpå en av spillbitarna. Jag använde mig även av en höravrundare.
Slutligen dekorerade jag med ostduk, enamel dots och urklippta trianglar.

2 kommentarer:

Monica =) sa...

Vilket härligt glad-kort med en massa fina detaljer! Jag gillar att dina olika lager liksom sitter lite löst fästa.
Kram, Monica

En liten butik sa...

Så glad man blir!!