tisdag 25 november 2014

Tekniktisdag - skapa struktur och volym med dina papper

Hej på er!

Tiden flyger iväg och det är månadens sista tisdag vilket här hos oss på En Liten Butik betyder Tekniktisdag!

Idag tänkte jag visa er en mycket enkel teknik på hur man genom att manipulera sina papper kan skapa struktur och volym till sitt projekt.

 
Det enda du behöver förutom papper är vatten. Jag använder en liten sprayflaska vid mitt pysselbord, men det går givetvis lika bra med vatten direkt från en kran.

 
Jag blöter ner papperet rätt så mycket, papperet ska bli mjukt.

 
Sedan manipulerar jag papperet till den form jag vill ha det. Här har jag knölat  till det och vikt till ett par veck. Papperet torkar rätt så fot och när det är torrt förblir papperet så du skapade det.

 
Jag passade på samma gång på att göra samma teknik på en smalare pappersremsa. Här knöt jag även en knut runt papperet med ett snöre.
 
Med dessa papper kan jag nu skapa egna och individuella projekt där papperet bidrar med struktur och volym vilket ger liv till projektet.
 

Turister (8x8)
 
 

1 kommentar:

linaliten sa...

Snyggt! Vad härligt mycket liv det blev i din layout på ett så enkelt sätt! :)