onsdag 10 december 2014

Lika men ändå olika

Hej, vi hade ju temat vintage/modernt förra veckan och jag kunde inte blogga mina kort då så jag fortsätter med temat den här veckan. Jag valde att färglägga en kul tomtenisse från Kraftin Kimmie som heter Balancing Elf med copics och distresser och gjorde mina kort utifrån motiven.




Det översta kortet är min vintage version och därför valde jag att färglägga motivet med distresser. Jag använde den ena sidan av pappret Candy Cane från Teresa Collins som jag rev kanterna på och smutsade ner med en mörk distress dyna. Runt kanten på motivet limmade jag fast Crushed Glass Glitter från Stampendous med Glossy Accents. Lotta har inte hunnit få ut banden i shoppen än, men fråga henne ifall du vill är intresserad av dom. I kanterna satte jag fast några halvpärlor.



Mitt moderna kort gjorde jag med andra sidan av samma papper från Teresa Collins, Tyckte det var mer "modernt". Använde samma band och en stjärna som dekoration fast den här gången blev det en grön stjärna. I högra hörnet satte jag fast några enamel dots istället för halvpärlor.

Hoppas ni hittade nån inspiration. // Cissi

1 kommentar:

Doreen sa...

Two gorgeous cards.xxx