torsdag 4 december 2014

Veckans tema

Det var en klurig utmaning Lotta gav oss, särskilt som jag knappt vet hur vintage stavas. ;) Men jag har i alla fall gjort ett försök med min tvist på det hela.

Vi börjar väl med vintage där jag använt mig av de traditionella julfärgerna grönt och guld och där basen är en distressruta. Lotta har fått in de små behändiga seten med distressdynor och jag har använt peeled paint Mini Distress ink kit #5 . Stämpeln jag har använt kommer från Kaisercraft - Basecoat Christmas, men de verkar ha varit populära och redan ha sålt slut i butiken. :) Att strössla lite embossing enamel över ger ett härligt resultat och på det här kortet har jag använt Embossing Enamel Aged Ivory,


På kortet med det moderna upplägget har jag hoppat över distressrutan och istället använt en av mina favoritstenciler Memory Box Stars Starry Nights tillsammans med Pumice Stone från samma set med distresser som ovan samt Peacock Feathers. På det här kortet har jag istället strösslat med Aged Teal Embossing Enamel.





3 kommentarer:

Anna sa...

Super härliga tolkningar båda två!!! Syns att dom är lika-olika :) Kram Anna

Doreen sa...

Two gorgeous cards.xxx

En liten butik sa...

Jättefina kort!