måndag 19 januari 2015

Kort och Layout av samma skiss

Jag tycker om att göra kort men speciellt layouter efter en skiss. Känns som jag blir mer kreativ och inte bara kör på i samma gamla hjulspår då. Häromdagen gjorde jag ett kort efter en skiss hos Veckans skiss, och gillade skissen så mycket att jag gjorde en layout också efter samma skiss och med samma papper och dekorationer. Layouten är gjord i formatet 8,5 x 11 inches.




Pappren jag använt kommer från Glitz och serien Carpe Diem, pappren är underbart rosa och turkosa. HÄR kan ni hitta pappersdekorationerna och HÄR de stora rhinestonsen som också kommer från Glitz. På layouten har jag använt min favorit mist nämligen Heidi Swapps i den HÄR färgen som passade perfekt till pappren. Chipboard dekorationerna från Heidi Swapp verkar vara slut i shoppen, men bokstäverna jag använt på layouten finns kvar och ramen. De andra dekorationerna jag använde på kortet (hjärtat, pilen och Happy Birthday) är äldre saker jag haft hemma länge, men jag hittade dessa i shoppen som är liknande. Använde en doily som jag inte vet märket på men hittade en liknande doily i shoppen. Jag höll ju på att glömma min enamel dot som jag använde på kortet, hittade dessa i guld i shoppen och de måste jag ju nästan bara ha! Älskar guld just nu!

Inga kommentarer: