onsdag 15 juli 2015

Bird Crazy -svåra att motstå!

Hej på er!
Jag gissar att fler än jag fullständigt fallit för de underbara fåglarna från Tim Holtz. Det är också vad Lotta bekräftar: de stolliga sötfåglarna säljer slut innan hon ens hinner lägga in dem i nätbutiken....Men fler är på gång!

Jag brukar ju färglägga med Copicspennor o ibland med distressrefillers o pensel. Men nu har jag testat nåt nytt: vattenfärgspennor. Och dem gillar jag!

De har härligt klara färger o är kul att jobba med. Man målar på lite grann med pennan o löser sen upp färgen med pensel doppad i lite vatten. Precis som med många andra färger så kan man bygga på skuggor o styrka genom att lägga på färg i flera omgångar. Eftersom det är vatten involverat så har jag använt akvarellpapper.

Här lägger jag på ett första lager. Pippin ovanför har fått färg i två omgångar.

Det färdiga kortet är större än jag brukar göra: A5-storlek, dvs 21*15 cm.
På kortet har jag också använt washitejp (inte så oväntat kanske =), halvpärlor, twine, stickers o collectibles. Textstämpeln kommer från egna gömmor (Inkadinkado), texten är fäst på 3D-kuddar.

Runt motivet har jag stämplat en ram med en liten bakgrundsstämpel från Finnabair.

 En närbild till på den sista pippin. Visst är de härliga?!

Glada o soliga sommarkramar,
Monica =)



Inga kommentarer: