fredag 31 juli 2015

Skapa en bakgrund med hjälp av färg o stencil

Hej där!
Lotta har så mycket kul färger o annat i butiken! Det får till och med mej som är en inbiten kortmakare med stämplade motiv som favorit att gå loss lite. Det går liksom inte att låta bli alla små spännande färgburkar!

Den här gången är det Dylusionsfärg o läckra pärlemorskimrande Silks Glaze som fått igång mej.

Jag startade med att pensla röd DylusionsSilks Apricot Nektar på ett papper. Sen blev det lite  blommor med hjälp av en stencil, jag duttade på svart stämpelfärg med en svamp helt enkelt.
(Hur stjärnorna blev visar jag en annan gång)

Eftersom jag ville framhäva blommorna lite mer penselmålade jag dem med Silks utspätt med lite vatten. Till bladen spädde jag grön Liquid Pearl på samma sätt, den blir också skimrande precis som Silksen.

Nu ville jag dämpa bakgrunden lite för att få blommorna ännu mer i fokus. Jag täckte blommorna och stämplade text först med Rusty Bucket men det blev för ljust, så en gång till med Farmer Jeans.

Kortet avslutades med en text monterad på en halv Parcel Tag från Pink Paislee, en stämplad fjäril och några halvpärlor. Ännu finare fjärilstämplar än den jag använt finns alldeles nyinkommet i butiken, missa inte dem!

Så här blev det färdiga kortet:

Glada hälsningar,
Monica =)


Inga kommentarer: