söndag 16 augusti 2015

Söndagskaffe på min altan?

Hej där!
Precis som Linda/Deaduntildark i fredags, så har jag gjort ett inbjudningskort. Två av mina favoriter just nu fick bli temat: kaffe o färgkladd =) Det är lite av en minivariant på mixed media-tema, sådär 10*15 cm.

Det finns ju så fantastiskt mycket olika färgtyper o mixed media-material i Lottas butik så det går liksom inte att låta bli att kladda lite!
Det här kortet är riktat till min väninna som bor 3 min promenad härifrån o ändå är det ibland långt mellan träffarna...Bot o bättring helt enkelt!

Kortet är egentligen rätt okompilcerat: jag klippte ut en halv kaffekopp som schablon o sen lite färg, stämplar o stickers på det.



Hur jag gjorde?
 Jag ritade en kopp, klippte ut o satte fast på prickigt mönsterpapper med hjälp av spraylim, den där sorten som funkar som Post-It.

Sen penslade jag först Gesso utspätt med lite vatten runt min schablon o duttade lite orange Silks med svamp för mer effekt. Sist stämplade jag turkosa prickar med en liten bakgrundsstämpel, snarlika hittar du >HÄR<. När det är så här lite monterar jag inte ens stämpeln på kloss.

Till sist lite doilystämplar i brunt, en svart penna runt min schablon och bokstavsstickers från Simple Stories och KaiserCraft. Massor av snygga stickers finns >HÄR<.

Här syns färg och stämplar runt muggen lite bättre.

Imorgon väntar jobbet igen för mej!
Glada hälsningar,
Monica =)

Inga kommentarer: