måndag 12 oktober 2015

Farsdagskort

Idag visar jag ett farsdagskort! Kortet ser ganska avancerat ut men har i själva verket väldigt lite material.



Kortbasen är en bit vikt cardstock som jag hade liggandes. På den limmade jag en spillbit av mönstrat papper som jag först ruggat kanterna på.


Ytterligare en spillbit fick en cool vattenfärgeffekt genom att jag målade med akrylfärg och vatten i omgångar. Tricket är att blöta hela pappersbiten med en bred pensel. Sedan ta en mindre pensel med akrylfärg om måla några streck. Innan färgen torkat tar du den breda penseln igen och drar fram och tillbaka över papperet till du får en blandning av färg som du är nöjd med.


När färgen torkat målade jag på 3D Gel och strödde över några micro beads från Prima. Renen är stämplad med en speciell teknik utvecklad av Indigoblu (med ett speciellt lim och folieflingor), men du kan lika gärna vanlig embossingteknik.


Chipboarden limmades dit och målades. Man kunde lika gärna använt knappar till detta. Tagen är utterligare en spillbit med garn runt om och några överblivna stickers.

Hoppas jag inpiererat er att leta i lådorna efter överblivna saker nu!

Material från En liten Butik:
Prima Marketing Art Basics 3D Matte Gel
Akrylfärg Marta Stewart Satin
Akrylfärg Marta Stewart Aquarium
Akrylfärg Marta Stewart Jet Stream
Prima Marketing Glass Beads Zink
Prima Marketing Glass Beads Crystal



Inga kommentarer: