torsdag 8 oktober 2015

I fall for your Magic

Vissa ögonblick är verkligen värda att bevara. Förra hösten - jag tror det är ganska exakt på dagen ett år sedan - åkte jag och barnen in till stan för att fika, äta och gå i affärer. Löven hade precis börjat falla och det var en kall och lite gråmulen dag. Glada och spralliga barn är kanske inte vad man förknippar med att springa på stan - men den här dagen var det precis vad mina var. Två magiska varelser som uppenbarligen verklige älskar varandra och varandras sällskap. 


Jag har använt mig av ett mönstrat papper från Prima Marketing som bakgrund. För att papperet ska tåla våta medium bättre så grundade jag det först med Clear Gesso.


För att skapa djup i layouten ville jag blanda olika medier och material. Först målade jag med akvarellpennor och vatten. När det torkad stämplade jag med svart permenent stämpelfärg och en bakgrundstämpel från Prima. Jag är inte så noga när jag stämplar utan duttar lite här och där på layouten.


Chipboardringen målade jag med svart gesso. Knappar och metalldekorationer målade jag först med vit gesso och sedan med mist.



Lite mer mist på blommorna och sedan några stänk färg gör att layouten får en ytterligare dimension.


Tack för att ni kikat in idag!

Marie

Material från En liten Butik:
Prima Marketing Madame Mariposa Butterfly 12x12
Prima Marketing Watercolor Pencils Basics
Prima Marketing Finnabair Clear Stamp Crackle
Prima Marketing Art Basics Heavy Black Gesso
Prima Marketing Art Basics Heavy Gesso White
Prima Marketing Art Basics 3D Matte Gel
Prima Marketing Glass Beads Crystal
Tattered Angels Pretty Pastel Kit
Prima Marketing Finnabair Vintage Trinklets


Inga kommentarer: