måndag 4 januari 2016

Do more...

Hej på er allihop och god fortsättning på det nya året! Titeln på dagen Lo från mig skulle kanske ha passat bra som nyårslöfte men är här mer en uppmaning och önskan för min yngsta dotter: Do more of what makes you happy.
Inspiration till layouten har jag hittat på pinterest, ett helt underbart påhitt det där.



Tänker på det ofta numer när jag gör mina bakgrunder hur mycket av det jag gör som försvinner bakom det jag sedan klistrar på. Men samtidigt så gör det lilla som ändå syns stor skillnad på slutresultatet.
Jag har i alla fall gnuggat ut lite distressfärg lite här och där över en stencil och även stänkt ut distressfärg utspätt med vatten. Sedan har jag gått på med en bakgrundsstämpel och dragit några streck med en svart penna.


Jag har sedan blandat mönstepapper och PL-kort under fotografiet tillsammans med min nya kärlek pappersremsor. Ni vet de där remsorna som sitter högst upp på ett papper i ett block som man skär av och kastar bort? Sedan har jag dekorerat med die-cuts, knapp och puffiga stickers (min andra stora kärlek just nu).

Inga kommentarer: