tisdag 8 mars 2016

Kort med snurr

Hej där!
Nu har jag haft kul med Lawn Fawn-motiv igen! Den här gången hittade jag inspiration på fb: i en av grupperna hade en tjej som heter Annicka gjort en liten snurra precis med samma söta lilla hamster jag ville ha på mitt födelsedagskort, lånad idé alltså =)
I butiken hittar du flera små söta Lawn Fawn-filurer som funkar fint för att skapa lite snurr på tillvaron.

Jag har använt nya finfina papper och ett stickersark förutom den lilla hamstern.


Själva kortet höll jag väldigt enkelt, text och motiv fick stå i fokus. Det blir gärna så när kortet är tänkt till en kille... Jag borde fundera lite på det där med könsstereotypa perspektiv känner jag!


Hamsterhjulet har jag stämplat en extra gång på det gröna pappret och sedan klippt ut. En snurrfunktion skapas lätt med hjälp av foam-tejp och en brad med långa ben. Instruktion hittar du på YouTube.

Här kommer en lite närmare bild:

Jag kan rapportera att den lilla snurrfunktionen roade den blivande 23-åringen över all förväntan: inuti varje man bor en liten pojke =)



Glada hälsningar,
Monica =)

Inga kommentarer: