söndag 22 maj 2016

CAS + vattenfärg med Åsa

Hej!

Jag har utmanat mig själv i att göra CAS kort där jag använder vattenfärg av något slag. När jag skapar kort annars kör jag en väldigt ren CAS stil och inte alls mycket färg. 


Den här tagen är väldigt enkel att göra. Stämpla motivet med en vattenfast dyna och låt det torka. Sen är det bara att måla lite slarvigt över motivet i olika nyanser. Jag gillar när det blir lite utanför och när allt inte är helt täckt med färg. 
Här har jag använt mig av akvarellpennor. Det är en favorit för mig. Måla först som vanligt med färgpennorna och sen går du på med vatten och pensel. Så roliga att arbeta med! 


Jag hoppas att du kan se hur jag menar med att måla lite slarvigt.

Tips på material:

Mitt andra kort är också färglagt med akvarellpennor. Lite mer noggrant denna gång.


Tips på material:

De två sista korten har jag gjort med hjälp av mist.
På det första kortet har jag först sprayat mist på en plastficka och sen sprayat på lite vatten och sist lagt mitt papper uppe på det. Även här blir utseendet lite slarvigt. 


På mitt sista kort droppade jag mist i olika färger på en akrylkloss. Sen la jag mitt papper på akrylklossen lite försiktigt. Tanken var först att det skulle bli en snygg ruta med skarpa kanter men tycker nog att det här blev bättre. Ordet har jag skrivit ut med min Silhouette Cameo.


Tips på material:

Jag hoppas att ni har fått lite inspiration för att skapa egna CAS kort med vattenfärg.

Tack för titten!
Kram Åsa

2 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Massa godbitar här Åsa! Snyggt! Kram Anna :)

Monica =) sa...

Oj så många vackra kort och så fint det blir med enkla medel. Tack för härlig inspiration!
Kram