torsdag 26 maj 2016

Det kommer mera..

Hej på er!

Idag kommer det ännu ett fågelkort med en av Tim Holtz Crazy Birds.
Jag valde att göra en tag i rejäla färger, gillar glada färger massor !!


Jag har använt tre olika Distress ink pads, Broken China, Peacock Feather och Picked Rasberry.
Till min hjälp har jag använt en Ink Blending tool
Sen har jag använt en stencil tillsammans med en skimrande akrylfärg. Jag stöpplade på den med en svamp. Sedan monterade jag min färglagda pippi ,som jag figurklippt ut för hand, tillsammans med min älskade sytråd och två remsor av papper.
Skrev texten med min skrivmaskin då jag inte hade någon passande textstämpel.


Det var mitt bidrag till den här Pippi fågel veckan här hos oss på En Liten Butik.
Hoppas du fått lite inspiration nu och genast sätter igång att pyssla!
Passa på att göra ett bidrag till månadens tävling tycker jag, än finns det några dagar kvar innan deadline den 31 maj.
Ser verkligen framemot att se vad du hittar på där!

Tusen tack för titten!
Kram Anna :)

3 kommentarer:

En liten butik sa...

Superläckra färger! Kram Lotta

Anna Uhras sa...

Tack raea Lotta ♡ Du gör mig så glad! Kram Anna :)

Anna Uhras sa...

RARA!! ska det stå...