måndag 9 maj 2016

Mitt första inlägg som GD

Hej!


Jag är också en av de nya gästdesignerna som ska hänga med er i sommar. Det känns så kul och inspirerande.

Vi har ju fått som första uppgift att lifta varandra. Jag fick Anna U på min lott. Våra stilar är rätt lika så det var inga problem. Största problemet var att välja en av alla fina layouter som jag ville lifta.
Tillslut fastnade jag för den här fina layouten.


Jag gillar designen och färgerna i den här layouten och den är dessutom ganska CAS och det är en stil som jag gillar. Mina layouter brukar oftast vara lite mer CAS än Annas men den här gången vet jag inte om det stämmer.


Jag har använt vitt cs som bakgrund, vilket jag nästan alltid gör. Lager på lager, sytråd, mist och olika die cuts är liksom min grej och det har jag även liftat från Anna. Misten som jag har använt heter Lindy´s. Den var ny för mig men jag gillar den jättemycket.


Många lager och så lite sytråd. Jag har använt vellum som ett av mina lager.


Min titel har jag skurit ut med min Silhouette Cameo. Klistermärket xoxo kommer från ett block med många ord. Så bra att ha till hands när man vill få till en liten detalj. Enamel hjärtat är bara så ljuvligt.

Tips på material från En liten butik: klisterark med ord, Enamel dots, die-cuts, mist, mönsterpapper

Hoppas att jag har lyckats inspirera er lite med min layout.

På återseende! 

Kram Åsa

2 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Åh Åsa!!! Vilken otroligt fin lift du gjort♡ Gillar nog din bättre jag :) Älskar alla detaljer och din mist är jättefin, vad heter kulören? En ära att få bli liftad av dig och tack för dina fina ord♡ Kram Anna :)

En liten butik sa...

Jättefin lift Åsa, det är spännande att se vad ni hittar på. Välkommen som gästinspiratör Åsa! Kram Lotta