måndag 11 juli 2016

Bröllop på tapeten med två Tag's

Hej Svejs!

Den här veckan är det bröllopstema här hos oss på En liten butik!
Det kommer att bjudas på lite olika inspirationsalster från oss i teamet och jag, AnnaU, är först ut.

Jag bjuder på två gratulationskort i form av så kallade "Tag's" som är enkla att reproducera ifall man skulle vilja göra dom som tackkort eller inbjudningskort.
Det brukar ju bli ganska många och då är det trevligt om det blir snyggt men ändå snabbt och enkelt tänker jag.



Här har jag en färdig Tag som jag vek en kaksservett/doiliey omkring, dekorerade med lite blommor och vanlig sytråd i två olika färger och så en text.
"Joyful", har jag stansat ut med en Die och "Day", är små bokstavsstickers.



Här har jag skurit ut en lite större Tag ur vanlig vit Cardstock.
Till alfabetet på bakgrunden har jag använt varmembossing med ett guldglittrigt pulver.
Det är en stencil som jag gick över med en embossingdyna först innan jag applicerade pulvret för att sedan använda min embossingfön/verktyg.



Bladrankorna är Die's som jag stansade ut i vanlig vit Cardstock.
Stämplade en text och tejpade dit en härligt lyxig gulglittrig washitejp under, skar ut , så det blev som en skylt ovanpå allt med hjälp av 3d-kuddar.
Här syns det bättre hur det glittrar av det embossade alfabetet också, härligt!!

Hoppas du fått lite ide'er nu och blir riktigt sugen att pyssla lite trots sommar och semester.
Kika in här snart igen så får du hela tiden ny och härlig inspiration att sätta tänderna i.

Tips på material från En liten butik:

Tusen tack för titten, vi ses snart igen!
Kram Anna :)


Inga kommentarer: