fredag 22 juli 2016

Våga CAS

Hej!

Jag älskar CAS och har inga problem med att låta mina kort vara väldigt rena. Många som jag pratat med säger dock att det är just det som de tycker är svårt, att våga låta kortet vara rent och utan en massa dekorationer. De kan inte sluta i tid. 

Om du vill träna dig i att göra ett CAS kort så har jag ett tips här. 
Välj en textstämpel som får vara i fokus på kortet. Utöver stämpeln får du bara sätta dit tre dekorationer av något slag. Det kan också vara tre små motivstämplar. Ingenting annat!
Jag har gjort ett exempel här:


Jag har använt en textstämpel som jag har satt ett svart cs bakom och distanskuddar. Sen stansade jag ut tre stjärnor som dekoration. CAS!

En del stämplar är lite för röriga för min smak, dom är liksom för stora. För att få bort det så brukar jag stämpla upp motivet och sen skära ut en del av det, alltså inte använda hela motivet. HÄR hittar du hela stämpeln och på kortet ser du hur jag har skurit ut motivet. 
Detta sätt är perfekt när man vill göra ett CAS kort tycker jag.


Hoppas du får en liten kick och vågar prova CAS!

Kram Åsa !

Inga kommentarer: