fredag 18 november 2016

Ett minialbum fyllt med kloka och glada ord

Hej!

Ibland blir det ju spillbitar av papper och rester av udda dekorationer
 som gärna blir liggandes och ger en lite dåligt samvete, eller är det bara hos mig kanske?
Förmodligen känner både en och annan igen sig här.
Då kan jag tipsa om att göra ett minialbum då du skär ner dina papper i passande storlek och använder upp (eller iallafall delar av) dina udda dekorationer.

Jag har gjort ett album som jag fyllt med "klokord" och annat som gör mig glad eller ger lite styrka.
Du kan självklart göra ett album och fylla med foton från en resa eller an speciell dag du särskilt vill minnas också.
Som alltid är det vår fantasi som sätter gränserna och det finns inga rätt eller fel :)

Så här blev mitt album.
 Jag varnar för många foton så scrolla neråt lite snabbt om du tröttnar.


Jag skar ner mina spillbitar till 4"x 6" och gjorde hål i några i taget med min hålpunch.
Sen var det bara att gå loss med dom dekorationer som fanns för händerna liksom.
Dom flesta "klokorden" har jag hittat på Pinterest, där finns hur mycket som helst!
Då jag kände mig klar trädde jag bara upp sidorna på min albumring
 och dekorerade med små bitar av fina snören som blivit över.

Ja jag låter er titta i lugn och ro (eller scrolla neråt SNABBT...) i er egen takt.











Kanske något av alla ord eller fraser som även passade dig?
Den här ska jag ha liggandes nära tillhands och läsa till uppmuntran och eftertanke när det behövs.

Tips på material ur butiken:

Jag har ju använt en del udda saker som blivit över för mig så mina tips är alternativ till det ifall du vill ha något nytt eller så kanske du helt enkelt använt slut på allt spill :)

Skapa lugnt och med mycket glädje!

Tusen tack för titten!
Kram Anna :)




2 kommentarer:

Monica =) sa...

Vilken mysig idé!
Kram

Anna Uhras sa...

Kul att du tycker det Monica 😍 Kul att göra också och går ju att variera massor. Kram Anna 😊