lördag 18 februari 2017

Lotta utmanar....

Hej där!
Varje månad brukar Lotta ge oss i teamet en liten utmaning att slå klorna i. I februari uppmanar hon oss att skapa nåt med minst 6 stämplar + tissue paper. Det där fick igång mej!

Även om den 14e är passerad så tänker jag att hjärtan o kramar funkar fint alla dagar, speciellt om det är paketerat i rosa och glitter!

Jag hade ruskigt kul bland lim och burkar, finns en massa grejer i mitt pysselrum som används alltför sällan kände jag!

Här är mitt startläge: ett utstansat hjärta som limmades på en bit mönsterpapper och täcktes med skrynklat tissuepaper. Som lim använde jag ett matt medium, funkar ju både som lim och som typ decoupagelack.

Jag täckte hjärtat med Post-It-papper, letade fram diverse bakgrunds- och småmotivsstämplar. Ett tips är att kolla in nåt kit med Lawn Fawn-motiv, där finns nästan alltid lite småstämplar också.

Bort med Post-it hjärtat, och - voíla!
En stund funderade jag på att stoppa här, men det var i detta läget diverse småburkar åkte fram... =) Jag täckte stämplingen med den negativa delen av mitt utstansade Post-It hjärta, duttade lite färg runt kanten, penslade på mer av mitt medium och strösslade sen på lite av varje...

Det blev lite flakes, micropärlor och några röda glaspärlor. Efter att bilden togs blev det en sväng med lösglittret också! (i detta skedet hade jag lim, glitter o små rackarns glaspärlor precis överallt...) Glitter kan man aldrig få för mycket av, det är ju trots allt helg...

Så här blev mitt färdiga kort!

Skutta gärna över till butiken och botanisera runt lite bland papper, stämplar, stansar, medium av olika slag och inte minst allt kul bling! Lotta säljer ju ut med hela 30% rabatt, så passa på =)
Ange  SALE i rutan för rabattkod så dras det automatiskt av.

Glittrande glada hälsningar,
Monica =)

2 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Urläckert Monica 💖💖💖 kram Anna

Monica =) sa...

Tack Anna, glad jag blir! <3
Kram